- 
      Koszyk jest pusty
 - 
      x
 
- 
              
Obrazo-światy. Dźwięko-przestrzenie. Kino Toma Tykwera
 
                
              To pierwsza publikacja w języku polskim obejmująca całość dorobku niemieckiego reżysera. Tom Tykwer - samouk i miłośnik kina przyznający się do związków z Krzysztofem Kieślowskim - jest dziś jednym z najbardziej rozpoznawalnych filmowców niemieckich, twórcą o międzynarodowej renomie. Niniejsza praca jest próbą rozpoznania i opisu Tykwerowskiej idei kina, w tym charakterystycznego dla tego twórcy języka filmu. Autorka zwraca uwagę na intertekstualne związki między filmami, dokonując ich analizy i (re)interpretacji, a także umieszczając je w szerszym, pozafilmowym kontekście.
| Opinie | |
| Wysyłka w ciągu | 3 dni | 
| Cena przesyłki | 16.99 | 
| Dostępność | 
            
                
                  Mało
                
                 | 
        
| Kod kreskowy | |
| EAN | 
Zamówienie telefoniczne: 48-713759507
| Zostaw telefon | 
O książce
Autor: Ewa Fiuk
Tytuł: Obrazo-światy. Dźwięko-przestrzenie. Kino Toma Tykwera
Seria: Niemcy - Media - Kultura
Oprawa: twarda
Wymiary: 21 cm x 13 cm
Liczba stron: 291
ISBN: 978-83-7977-197-4
Wydawca: Oficyna wydawnicza ATUT
To pierwsza publikacja w języku polskim obejmująca całość dorobku niemieckiego reżysera. Tom Tykwer - samouk i miłośnik kina przyznający się do związków z Krzysztofem Kieślowskim - jest dziś jednym z najbardziej rozpoznawalnych filmowców niemieckich, twórcą o międzynarodowej renomie. Niniejsza praca jest próbą rozpoznania i opisu Tykwerowskiej idei kina, w tym charakterystycznego dla tego twórcy języka filmu. Autorka zwraca uwagę na intertekstualne związki między filmami, dokonując ich analizy i (re)interpretacji, a także umieszczając je w szerszym, pozafilmowym kontekście.
Autorka opisuje twórczość Tykwera z niewątpliwym znawstwem, prowadząc Czytelnika po meandrach jego stylistycznych wyborów fabularnych preferencji. W szkicowanym przez nią portrecie Tykwer jest reżyserem chętniej podejmującym tematy o wymiarze uniwersalnym czy globalnym niż wyłącznie niemieckim, choć zarazem z tego między innymi powodu wpisuje się on doskonale w wizję nowoczesnego twórcy niemieckiego właśnie.
dr hab. Konrad Klejsa